dc.description.abstract | Bu araştırmada, Türkiye’de iletişim bilimleri alanında video oyunları üzerine yazılan lisansüstü tezler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. 2023 yılının sonuna kadar Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi'nde yayımlanmış 160 lisansüstü tez, doküman analizi ve içerik analizi yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma; tezlerin türü, yazıldığı dil, üniversitesi, enstitüsü, anabilim dalı, üniversite türü, yıllara göre dağılımı, erişim durumu, danışman ünvanı, kullanılan yöntem, veri toplama yöntemi, analiz yöntemi, konu başlıkları ve anahtar kelimeleri gibi çeşitli yönlerini ele almıştır. Bulgular, yüksek lisans tezlerinin çoğunlukta olduğunu (%84,37) ve nitel araştırma yöntemlerinin (%62,5) en çok tercih edilen yöntem olduğunu ortaya koymaktadır. Tezlerin çoğu Türkçe yazılmış olup, en fazla sayıda tez Bahçeşehir Üniversitesinde hazırlanmıştır. Analiz sonuçları, video oyunları konusundaki akademik ilginin 2016 yılından itibaren artış gösterdiğini ve 2019 yılında büyük bir sıçrama yaşandığını göstermektedir. Ayrıca, tezlerde kullanılan veri toplama yöntemlerinin çoğunlukla doküman incelemesi, anket ve görüşme olduğu görülmüştür. Bulgular doğrultusunda, lisansüstü tezlerin karma yöntemlerle desteklenmesi, disiplinlerarası yaklaşımlarla daha fazla çeşitlendirilmesi ve daha fazla İngilizce tez yazılması önerilmektedir. | tr_TR |