Show simple item record

dc.contributor.authorGülşen, YÜCEL
dc.date.accessioned2025-08-28T07:05:32Z
dc.date.available2025-08-28T07:05:32Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn3023-431X
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15791
dc.description.abstractufiler, filozoflar ve teologlar faklı düşünce ekollerine sahip olmaları nedeni ile eşyanın tabiatını açıklamak için farklı yöntemler ve kavramlar kullanmışlardır. Sufi, filozof ve teologların düşünceleri “Eşyanın tabiatı ve Allah ile ilgili bilgiyi edinmek için en güvenilir yöntem nedir?” ortak sorusunun cevaplandırılması bağlamında benzerlik gösterir. Peripatetik (Meşai) filozoflar eşyanın hakikatini anlamak ve mutlak doğruya ulaşmak için “aklın” (al-‘aql) yeterli olduğunu savunurlar. Sufiler ise aklın tek başına yeterli olmadığını savunur ve bu bilginin “keşif” (kashf) ile elde edilebileceğini ifade ederler. Teologlar ise eşyanın hakikatine yalnızca vahiy ile ulaşabileceği iddia ederler. Diğer bir farklılık kullanılan kelimelere yüklenen anlamlardır. İrade, akıl ve mantık kelimelerine her üç ekolde de farklı anlamlar yüklenmiş olduğu görülmektedir. Fakat bu farklılığın arasındaki ilk uzlaşma adımlarını birincisi İbn-i Sina’nın en etkili müntesibi olan Nasreddin Tusî ve ikincisi İbnü’l-Arabî’nin en önemli müridi ve müntesibib olan Sadrettin Konevî arasındaki yazışmalarda görmek mümkündürtr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTusîtr_TR
dc.subjectKonevîtr_TR
dc.subjectİradetr_TR
dc.subjectAkıltr_TR
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.titleErken İslam Tarihinde Mistisizme Karşı Felsefe: Tûsî ve Konevî Yazışmalarıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue6tr_TR
dc.identifier.startpage76tr_TR
dc.identifier.endpage88tr_TR
dc.relation.journalEren Dergisitr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record