• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 08) Bitlis Eren Sosyal Araştırmalar Dergisi
    • Cilt 02, Sayı 2 (2024) Özel Sayı
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 08) Bitlis Eren Sosyal Araştırmalar Dergisi
    • Cilt 02, Sayı 2 (2024) Özel Sayı
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    MARKA KENT KAVRAMININ YEREL KALKINMAYA ETKİSİ: “KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN KENT” AHLAT ÖRNEĞİ

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (2.447Mb)
    Date
    2024
    Author
    BAKIRCIOĞLU, İbrahim Onur
    ÖKTEM, Mustafa Kemal
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Küreselleşmenin gün geçtikçe önem kazandığı dünyada, onunla birlikte yükselen diğer bir kavram yerelleşmedir. Yönetim, turizm, ticaret ve akla gelebilecek pek çok alanda günümüzün ideal tip organizasyonları, gücünü yerelden alan ve küresel rekabete ayak uydurabilen yapılar olarak nitelendirilmektedir. Nitekim yerel, kalkınmanın merkez üssü olmasının yanında Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımıyla hayatımıza giren yönetişim kavramının özelliklerinden olan demokratik katılımcılığın da en net örneklerinin görüldüğü noktadır. Bu nedenle küreselleşmenin çokça konuşulduğu bir ortamda yerelleşme kavramını da gözden kaçırmamak yerinde olacaktır. Çalışmayla amaçlanan, marka kent kavramının yerel kalkınma üzerindeki etkisini incelemektir. Bu doğrultuda marka kent kavramının ne olduğu ve marka kentin nasıl yaratılabileceği ile yerel kalkınma kavramının ne olduğu ve yerel kalkınmanın hangi yollarla sağlanabileceği araştırma konusu olarak seçilmiştir. Literatür taraması aracılığıyla konu hakkındaki yazılı ve dijital metinler/veriler toplanmış ve çalışmanın temeli, burada elde edilen bilgiler sayesinde atılmıştır. Örnek kent olarak seçilen Ahlat ilçesi üzerinden yapılan inceleme ise çalışmanın daha somut bir görünüme sahip olması ve özgünlüğünün artırılması açısından önemlidir. Kentin geçmişten gelen jeopolitik önemi, tarihi birikimi ve dokusu, kültürel mirası, yerel değerlerin korunması gayesiyle hareket eden “Sakin Şehir” (Cittaslow) hareketinin Türkiye’deki 25 temsilcisinden birisi olması Ahlat’ı ilgi çeken bir destinasyon kılmakta, bir marka kent yaratma konusunda öne çıkarmakta ve tüm bunlar, kentin incelenmeye değer yönleri olarak dikkat çekmektedir. “Bir marka kent nasıl yaratılır ve bunun yerel kalkınma adına önemi nedir?” sorusu üzerinden yola çıkan ve mevzubahis soruya Ahlat kenti özelinde cevap arayan çalışmada, bu doğrultuda açık uçlu sorularla hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu 15 katılımcıya uygulanmış ve toplanan veriler, nitel ve karma veri çözümleme programı olan MAXQDA aracılığıyla analiz edilmiştir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15556
    Collections
    • Cilt 02, Sayı 2 (2024) Özel Sayı [10]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV