ERKEN MATEMATİK EĞİTİMİNDE DİJİTAL OYUNLAR
Abstract
Bu derleme çalışması, erken çocukluk döneminde matematik eğitimi bağlamında dijital oyunların
kullanımını ele almaktadır. Dijital oyunların erken matematik becerilerini geliştirmedeki, problem çözme
kapasitesini artırmadaki ve eğitisel süreci daha ilgi çekici hale getirmedeki çeşitli yönlerini incelenmektedir.
Oyunların matematik kavramlarının öğrenilmesi ve uygulanmasındaki bütünleştirme süreci, çocukların
matematiksel düşünce yapısını nasıl etkilediği ve teknolojinin erken çocukluk eğitimindeki stratejik
kullanımının önemi vurgulanmaktadır. Dijital oyunların çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimine
katkıları değerlendirilirken, temel matematik becerilerinin nasıl geliştiği ifade edilmiştir. Bu çalışma, dijital
oyunların öğrenme süreçlerine dahil edilmesinin, çocukların matematik beceri ve anlayışlarını nasıl
zenginleştirebileceğini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak erken çocukluk döneminde matematik eğitimi,
öğretmenlerin rehberliğinde ve ebeveynlerle iş birliği içinde dijital oyunların stratejik kullanımı yoluyla
çocukların erken matematik becerilerini geliştirmede etkili bir araç olarak öne çıkmaktadır. Eğitimcilerin ve
ebeveynlerin, dijital oyunların seçimi ve uygulanmasında çocukların bireysel ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına
duyarlı olmaları, oyunları müfredatla uyumlu bir şekilde bütünleştirmeleri ve çocukların sayısal becerilerini
geliştirecek şekilde yönlendirmeleri önerilmektedir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..