Show simple item record

dc.contributor.authorKARATAŞ, Özlem
dc.contributor.authorAKAY, Ecem
dc.date.accessioned2025-07-10T11:50:05Z
dc.date.available2025-07-10T11:50:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn3023-5995
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15552
dc.description.abstractBu çalışmada, ülkemizin önemli bir gastronomi şehri olan Gaziantep’te, coğrafi işaret tesciline sahip yiyecek ve içecek ürünlerinin gastro-turistler için seyahat motivasyonu oluşturma durumu ortaya konulmak amaçlanmıştır. Bu amaçla GastoAntep Festivali katılımcıları ile bir değerlendirme yapılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak, gönüllü katılım sağlayan 14 yerli gastro-turist ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme verilerinin analizi sonucunda gastro-turistlerin coğrafi işaret tescili hakkında bilgi düzeyinin düşük olduğu, tescil logosunun dikkati çekmediği, destinasyona özgü lezzetleri tatmayı seyahat motivasyonu olarak gördükleri, ancak bu lezzetlerin coğrafi işaretli olup olmadığı konusunda bilgiye sahip olmadıkları belirlenmiştir. Buna göre, coğrafi işaretin önemi ve logosunun görünürlüğü açısından fayda sağlaması umut edilen öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGastronomitr_TR
dc.subjectSeyahat Motivasyonutr_TR
dc.subjectCoğrafi İşarettr_TR
dc.titleGASTRO-TURİSTLERİN SEYAHAT MOTİVASYONLARINDA COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLERİN YERİ: GAZİANTEP ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage184tr_TR
dc.identifier.endpage199tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record