YEREL GAZETELERİN İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR ANALİZ: TATVAN SESİ GAZETESİ
Abstract
Naylon gazete kavramı; yerel düzeyde yayın yapan gazetelerin matbaa sahiplerinin ek gelir olması yönünde çıkardıkları gazeteler ve seçimlerde aday olan aktörlerin desteğiyle sadece seçim dönemlerinde çıkan gazeteler olarak tanımlanmaktadır. Bununla birlikte; medyanın sahiplik olgusu, yayımlanan haberler ve çalışanların medya sahibi ile olan yakınlık derecesiyle de yakından ilgilidir. Bu çalışma, yerel düzeyde sürekli yayın yapan gazetelerin sadece seçim dönemlerinde çıkan gazetelerle aynı kategoride sayılamayacağı ve bu nedenle naylon gazete olarak nitelendirilemeyeceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda haber sitesi değerlendirme formu kullanılarak Tatvan Sesi Gazetesi’ne ait haber sitesi değerlendirilmiştir. Bununla birlikte söz konusu gazetenin basılı versiyonu ve sosyal medya hesaplarından yayınlanan haberler incelenmiştir. Elde edilen veriler bir birleriyle karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulguların söz konusu gazetenin internet sitesi değerlendirme formuna uygunluk sağladığı, düzenli olarak haber yayımladığı ve sosyal medya hesaplarından da bu haberleri paylaştığı görülmüştür.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..