Show simple item record

dc.contributor.authorGEÇER, Kelimetullah
dc.contributor.authorZENGİN, Raşit
dc.date.accessioned2025-07-08T08:22:03Z
dc.date.available2025-07-08T08:22:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.issn3023-431X
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15532
dc.description.abstractOkullarda teknolojinin kullanılmasına, teknolojideki gelişmeler hız katmaktadır. Gelişmelerin salgın nedeniyle de arttığı görülmektedir. YEĞİTEK’ in geliştirdiği EBA, salgın öncesi yardımcı kaynak olarak salgın döneminde paydaşları bilgisayar ortamında buluşturan eğitimin önemli parçası olmuştur. Öğrencilerin EBA’yı verimli kullanabilmesinde öğretmenler; okullarda uygulanabilmesinde de okul idarecileri önemli role sahiptirler. Okulun olmadığı bu dönemde EBA, paydaşları bilgisayar ortamında okul ortamı oluşturarak buluşturduğundan öğrencilerin EBA görüşlerinin, kullanma amaçlarının neler olduğunun bilinmesi önem taşımaktadır. Araştırmada öğrencilerin EBA görüşlerinin ve EBA’yı kullanma amaçlarının neler olduğu hedeflenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bitlis’te etkileşimli tahtanın bulunduğu ortaokullardaki toplam 40 öğrenciyle yürütülmüştür. Nitel araştırmalarda genelde tercih edilen odak grup görüşmesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler 9 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Görüşmeler, 11 Mart 2020’de ülkemizde de görülmeye başlayan salgın nedeniyle ZOOM’dan 10’ar kişilik dört grupla çevrim içi yapılmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Sonuçta öğrencilerin EBA ile ilgili olumlu düşündükleri, aktif kullandıkları ancak internet bağlantısı, alt yapı eksikliği, içerik yetersizliği gibi problemler yaşadıkları gözlemlenmiştir. 8.sınıflar EBA ile ilgili olumlu görüş belirtseler de LGS’ye yönelik EBA’da ciddi problemlerle karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Tüm öğrencilerin EBA’ya ZOOM ile bağlandıkları görülmüştür. Salgında sık kullanılan EBA’nın farklı ders ve düzeydeki öğrenciler için etkili kullanılmasında gözlemlenen sorunlar giderilmeli, içerikler LGS öğrencileri için yeniden güncellenmeli şeklinde önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim bilişim ağıtr_TR
dc.subjectTeknolojitr_TR
dc.subjectEğitim teknolojisitr_TR
dc.subjectÖğrenci görüşleritr_TR
dc.titleCovid-19 Salgın Döneminde Ortaokul Öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue5tr_TR
dc.relation.journalEren Dergisitr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record