Show simple item record

dc.contributor.authorAYDIN, Sevgi
dc.contributor.authorNALBANT, Kemal Gökhan
dc.contributor.authorCOĞUPLUGİL, Bedriye Betül
dc.date.accessioned2025-06-27T10:58:31Z
dc.date.available2025-06-27T10:58:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2791-6898
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15448
dc.description.abstractGünümüzde en çok bahsettiğimiz konular genellikle Endüstri 4.0 dönüşümü ile gelişen dijital ortam, nesnelerin interneti, sanal gerçeklik, dijital dönüşüm ve yapay zekâ gibi konulardır. Bu bağlamda dijitalleşen teknoloji, şirketlerin iş yapısı, sektörü, iş tanımı ne olursa olsun artık her şirketin bir teknoloji şirketi olarak konumlanması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır. Çünkü ne iş yaparsak yapalım işin ucu bir yerde mutlaka mobile ve teknolojiye değmektedir. Gelişen teknoloji ile yaşama oranlarının ve hızın yüksek olduğu bir dönemde sektörlere yön veren önemli bir kavram olarak nitelendirebileceğimiz bir unsur da "yapay zeka ile pazarlama stratejileri" kavramı olmalıdır. Çünkü teknolojinin gelişmesi ile gelecek tüketicilerin davranışlarının nasıl bir yol izleyeceğini ön görü ile akıllı sistemler sayesinde birbirleri ile konuşup müşteri davranışlarına göre hareket etme konusunda gelişmeler meydana gelmiştir. İş analitiği ve dijital pazarlama konusunu birlikte ele aldığımızda ortaya yönetmesi zor bir veri tabanı çıkmaktadır. Bunun sonucunda müşterinin ihtiyacı olan ürün müşteriye kampanya yolu ile ulaştırılmak istenildiğinde müşterileri yolda, işte gibi çoğu yerde takip edilebilecek duruma gelinebilecektir. Bunun sayesinde mobil pazarlama ve mobil reklamların artması da mümkün olacaktır. Bugün çoğu ortamda dijital liderler sosyal ağlardan ve yapay zekadan dijital pazarlamaya kadar her alanda, dijital dünyaya hazırlanmaktadır. Bu çalışmada teknolojinin ortaya çıkmasından günümüze kadar gelişmesinin her alanda etkisi ve durumu ele alınmıştır. Gelişen teknoloji ile dijital çağdaki büyüme ve farklı alanlardaki gelişmelerin yol açtığı durumların tüketici ve üretici açısından faydaları ve zararları ele alınmıştır. Gelişen teknoloji ile yapay zekanın ortaya çıkması onun peşinden sanal gerçekliğin ortaya çıkması ile e-ticarette hızlı büyüme yaşanmış olup günümüzün teknolojisi ile vazgeçilmez hale gelmiştir.tr_TR
dc.language.isoEnglishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijitalleşmetr_TR
dc.subjectDijital Pazarlamatr_TR
dc.subjectSanal Gerçekliktr_TR
dc.subjectYapay Zekatr_TR
dc.titleYapay Zekâ ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Dijital Pazarlamanın Gelişimi Üzerine Etkileritr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage10tr_TR
dc.relation.journalRahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisitr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record