Show simple item record

dc.contributor.authorSu, Mehmet
dc.date.accessioned2024-06-03T08:31:53Z
dc.date.available2024-06-03T08:31:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2687-2102
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15315
dc.description.abstractBu çalışmanın çıkış noktası, din eğitiminde dini kavramların öğretimin-de Sokratik sorgulama yönteminin kullanılmasıyla “öğrenciler kavramları öğre-nebiliyor mu?” Sorusuna cevap aramaktır. Bu ana soruya bağlı olarak araştır-manın amacı din eğitiminde öğretilen kavramların Sokratik sorgulama yöntemi ile öğretilmesinin imkân ve olasılıklarının araştırılmasıdır. Sokratik yöntem çok eski bir öğretim tekniği olsa da modern yöntemlere esin kaynağı olmaya devam etmektedir. Bugün kullanılan soru cevap tekniklerinin bir kısmı, buluş yoluyla öğretim, işbirlikçi öğretim gibi yaklaşımlar temelde bu en eski öğrenci merkezli yaklaşıma (yönteme) dayanmaktadır. Din eğitiminde sunuş tekniğine dayalı yaklaşımların sıkça kullanılması öğrencileri pasif bir alıcı yaptığı bilenen bir gerçektir. Öğrencinin eğitim öğretim sürecine katılabilmesi, bilgiyi analiz edebilmesi, kendisini bilgide var edebilmesi diyaloga dayalı yaklaşımı gerekli kılar. Sokratik yöntem bu amaca hizmet edecek unsurları içermektedir. Din eğitiminde buna benzer yaklaşımların denenmesin-de yarar vardır. Bu araştırmadan elde edilen verilerin din öğretimi uygulamala-rını planlamada sahadaki eğitimcilere katkı sağlaması umulmaktadır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDin eğitimi,tr_TR
dc.subjectSokratik yöntem,tr_TR
dc.subjectkavram öğretimitr_TR
dc.titleSokratik Yöntem ile Din Eğitiminde Kavram Öğretimitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBitlis İslamiyat Dergisitr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record