dc.description.abstract | Kötülüğün önlenerek iyiliğin hâkim kılınması İslâm Dini’nin esas ilke ve amaçlarındandır. İslâm ceza hukukunun temeli Kur’ân-ı Kerîm, Sünnet ve içtihatlardan oluşur. İslâm Ceza Hukuku’nda suçun unsurları irdelenirken günümüz ceza hukukundaki gibi kanunilik, maddi, manevi ve hukuka aykırılık unsurları nazara alınarak bunlardan bahsedilmiştir. Bir hareket ya da davranışın suç olarak kabul edilebilmesi genelde bu unsurları taşımasına bağlıdır. Bugüne değin tüm topluluklarda suç oluşturan bir eylemin karşılığı yani cezası var olmuştur. Bu cezanın amacı doğal olarak adaletin sağlanmasıdır. Adalet ise, suç ile o suç için öngörülen ceza arasındaki uyumun varlığı halinde gerçekleşir. Uygulamalar sırasında farklılıkların mevcudiyetine rağmen adalet, temel dinamik olarak suçun ve cezasının uyumluluğunu almakla beraber, bütün inanç ve düşünce sistemlerinin temelini, hareket noktalarını oluşturur. Suç ve cezasının uyumlu olması halinde toplumun yapı taşı olan bireylerin kendi aralarındaki, birey devlet arasındaki, devletlerin kendi aralarındaki bütün ilişkiler ahlaki, hukuki ve uhrevî bakımdan tatminkâr ve meşru olacaktır. | tr_TR |