Show simple item record

dc.contributor.authorÇAKMAK, Cihan
dc.date.accessioned2024-05-13T07:27:12Z
dc.date.available2024-05-13T07:27:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15221
dc.description.abstractHer türlü yeniliğe karşı çıkışın adı olan eski taraftarları, eğitim alanında da yeniliklere yüksek sesle karşı çıkmışlardır. Usul-i kadim adı verilen ve Buhara tipi öğretim metodunun uygulandığı eğitim kurumlarının işlevsizliği toplumun geri kalmasında en önemli etkenlerden biriydi. Uzun yıllar Arapça, Farsça’nın öğretildiği ve okuma yazmanın ötesine geçemeyen eski tip medreselere yüksek sesle itiraz eden usul-i cedit hareketi, toplumsal yenilenmenin ve ilerlemenin en önemli temsilciliğini yapmıştır. İdil Ural bölgesinde yetişen aydınların en önemlilerinden Fatih Kerimî, cedit hareketini benimsemiş bir Tatar aydını olarak tüm faaliyetlerini eğitimin modernleştirilmesi merkezinde ele almıştır. Bu çalışmada Fatih Kerimî’nin “Cihangir Mahdumnun Avıl Mektebinde Ukuvı” adlı hikâyesinden hareketle eğitim meselesi ele alınacaktır. Fatih Kerimî ile babası Gılman Kerimî’nin yaşamına dair izler görebildiğimiz bu eser, İdil Ural bölgesinde yaşayan halkın eğitime bakış açısını yansıtması bakımından ayrıca önem taşımaktadırtr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFatih Kerimîtr_TR
dc.subjectGılman Kerimîtr_TR
dc.subjectUsul-i Cedittr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.titleFatih Kerimî’nin “Cihangir Mahdumnun Avıl Mektebinde Ukuvı” Hikâyesinden Hareketle Eğitim Meselesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage39tr_TR
dc.identifier.endpage49tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume12tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record