Show simple item record

dc.contributor.authorÖZRİLİ, Yaşar
dc.date.accessioned2024-05-10T06:16:17Z
dc.date.available2024-05-10T06:16:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15179
dc.description.abstractÜlkelerin ya da kentlerin simgesi olan marka müzeler kültür, sanat ve iktisadi anlamda değer atfetmektedirler. Müzelerin markalaşmasında en önemli parametre özel müzeciliğin de başlaması sonucu artan rekabet neticesinde müzeleri sürdürebilir kılacak politikalar belirleme reaksiyonudur. Kurumlar, niteliklerini arttırmak adına kalite ve verim sağlama gibi olgulara daha fazla gereksinim duymuşlardır. Bu gereksinimler tanıtım ve öne geçme ihtiyacını doğurmuştur. Pazarlamada slogan amblem, logo, sembol vb. simgeler markalaşma yolunda atılan önemli adımlardır. Tüketici (müze ziyaretçileri) zihninde müze ile ilgili bir algı oluşturma gayesi markalaşmanın temel unsurudur. Müze kullanıcılarında İyi ve olumlu bir intiba oluşturma adına benzerlerinden ayırt edici özellikleri bulunan kalıcı, ilginç ve çekici müze markası yaratma çabalarının en can alıcı paradigmaları, teknolojik imkânlardan da faydalanarak etkili tanıtım yapabilme becerileridir. Hizmet verilen ürün yani müzelerin barındırdığı eserleri insanların mutlaka görmesi gerektiği konusunu bir ihtiyaç haline getirme motivasyonu bir pazarlama stratejisidir. Müze hizmetlerinin alınıp satılan bir mal gibi düşünülmesi müzelerde markalaşmayı kaçınılmaz kılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’den Pera Müzesi ve Sakıp Sabancı Müzesi örnekleri ile dünya müzelerinden birkaç müze örneği çerçevesinde değerlendirmeler yapılmıştır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMüzetr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectKurumsaltr_TR
dc.subjectLogotr_TR
dc.titleMüzelerde Markalaşma ve Kurumsal Kimliktr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage204tr_TR
dc.identifier.endpage216tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume9tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record