dc.contributor.author | ŞEN, Gülhan | |
dc.contributor.author | ÖZER, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2024-05-09T06:38:37Z | |
dc.date.available | 2024-05-09T06:38:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 2147-5962 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15141 | |
dc.description.abstract | Çevre sorunları küresel anlamda çözüm aranan sorunlar arasındadır. Çünkü çevre
sorunları sınırları aşan ve hatta tek bir ülkenin çabasıyla çözülemeyecek nitelikteki
sorunlardır. İklim değişikliği de bunun en belirgin örneğidir. Tüm dünya iklim
değişikliğini önleyebilmek adına toplantılar ve zirveler düzenlemekte ama çabalar çoğu
kere beklentileri karşılayamamaktadır. Bunun en temel sebebi olarak çevre sorunları ve
iklim değişikliğine ilişkin farkındalık düzeyinin düşüklüğüdür. Bu nedenle buna yönelik
farkındalık düzeyinin yükselmesi çözüm adına bir umut olabilecektir. Ancak konuyla
ilgili durum tespiti yapan çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma tam da bu
noktada üniversite öğrencilerinin iklim değişikliği ve çevre sorunlarına ilişkin
farkındalıklarını ortaya koymak ve karar alıcı otoritelere de bu konuda veri temin etmeyi
amaçlamaktadır.
Kesitsel tipte yapılan bu araştırmada örneklem seçimine gidilmeyip tüm evrene ulaşmak
hedeflenmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu
Yönetimi öğrencilerinden (N:837), n:471 öğrenci ile araştırma yürütülmüştür.
Çalışmanın verileri anket formu aracılığı ile yüz yüze görüşülerek toplanmıştır.
Katılımcıların %45,6’sı kadın, %51,4’ü erkektir ve ortalama yaşı 20.7±1.65 (18-26)’dir.
Öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik tutum puanların ortalaması 40.8±5.75 ve tutum
puanları yüksek olarak bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik
tutumları ile iklim değişikliğine yönelik algıları arasında %99 güven aralığında pozitif
yönlü ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Sonuç olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin iklim değişikliğine yönelik görüşlerinin
çoğunlukla pozitif bir eğilim gösterdiği ve iklim değişikliği algılarının yüksek olduğu
saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik tutumlarının artmasının, iklim
değişikliğine yönelik algılarını da arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Küresel İklim Değişikliği, | tr_TR |
dc.subject | Çevre Sorunları, | tr_TR |
dc.subject | İklim Değişikliği Algı | tr_TR |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin İklim Değişikliği Ve Çevre Sorunları Konusundaki Farkındalıklarının Değerlendirilmesi: Dokuz Eylül Üniversitesi Kamu Yönetimi Örneği | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.identifier.issue | 2 | tr_TR |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 7 | tr_TR |