dc.contributor.author | Gün, Gül | |
dc.date.accessioned | 2024-05-08T08:36:12Z | |
dc.date.available | 2024-05-08T08:36:12Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2147-5962 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15106 | |
dc.description.abstract | Mobbing, psikolojik yönden istenmeyen tavır ve davranıĢlarla iĢ görenin rahatsız edilmesidir.
ĠĢyerinde bir kiĢinin sürekli ve sistematik olarak (en az altı ay boyunca) bir ya da birden fazla
çalıĢan tarafından saldırgan davranıĢlara hedef haline getirilmesiyle mobbing meydana
gelmektedir. Mobbing süreci çoğu kez iĢyeri içerisinde meslektaĢ ya da amirler ile yaĢanan bir
zıtlaĢma sonrasında baĢlamakta ve güç gösterisine dönüĢmektedir. Örgütlerde mobbing sonucunda
iĢ tatminsizliği, iĢgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düĢmesi gibi olumsuz
sonuçları da beraberinde getirmektedir. Bu çalıĢma, otel iĢletmelerinde mobbing ve iĢ tatmini
iliĢkisini incelemektedir. AraĢtırma verileri Bitlis’te yer alan 3 ve 4 yıldızlı Ģehir otellerinin 99
çalıĢanından 15-20 Mart 2016 tarihleri arasında anket tekniğiyle toplanmıĢtır. AraĢtırma
sonucunda Mobbing ve ĠĢ tatmini arasında negatif bir iliĢki saptanmıtır. | tr_TR |
dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Mobbing, | tr_TR |
dc.subject | İş Tatmini, | tr_TR |
dc.subject | Otel İşletmeleri | tr_TR |
dc.title | Otel İşletmelerinde Mobbing ve İş Tatmini İlişkisi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.identifier.issue | 3 | tr_TR |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 5 | tr_TR |