Show simple item record

dc.contributor.authorGün, Gül
dc.date.accessioned2024-05-08T08:36:12Z
dc.date.available2024-05-08T08:36:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-5962
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15106
dc.description.abstractMobbing, psikolojik yönden istenmeyen tavır ve davranıĢlarla iĢ görenin rahatsız edilmesidir. ĠĢyerinde bir kiĢinin sürekli ve sistematik olarak (en az altı ay boyunca) bir ya da birden fazla çalıĢan tarafından saldırgan davranıĢlara hedef haline getirilmesiyle mobbing meydana gelmektedir. Mobbing süreci çoğu kez iĢyeri içerisinde meslektaĢ ya da amirler ile yaĢanan bir zıtlaĢma sonrasında baĢlamakta ve güç gösterisine dönüĢmektedir. Örgütlerde mobbing sonucunda iĢ tatminsizliği, iĢgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düĢmesi gibi olumsuz sonuçları da beraberinde getirmektedir. Bu çalıĢma, otel iĢletmelerinde mobbing ve iĢ tatmini iliĢkisini incelemektedir. AraĢtırma verileri Bitlis’te yer alan 3 ve 4 yıldızlı Ģehir otellerinin 99 çalıĢanından 15-20 Mart 2016 tarihleri arasında anket tekniğiyle toplanmıĢtır. AraĢtırma sonucunda Mobbing ve ĠĢ tatmini arasında negatif bir iliĢki saptanmıtır.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMobbing,tr_TR
dc.subjectİş Tatmini,tr_TR
dc.subjectOtel İşletmeleritr_TR
dc.titleOtel İşletmelerinde Mobbing ve İş Tatmini İlişkisitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record