Show simple item record

dc.contributor.authorÖZÜDOĞRU, Şakir
dc.contributor.authorYÜKSEL, A. Halûk
dc.date.accessioned2024-05-08T08:14:52Z
dc.date.available2024-05-08T08:14:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15101
dc.description.abstractUlus markalama, ülkelerin günümüzün küresel rekabet koşulları içinde daha fazla turistik cazibe kazanmak, insanlardan olumlu tepkiler almak, ihracatlarını arttırmak, dış yatırım ve kalifiye iş gücü çekmek için kendilerini tanıtmaları, farklılaştırılmaları yani markalaşmaları süreçlerini ifade etmektedir. 1996 yılında ilk kez Simon Anholt tarafından alanyazına kazandırılan ulus markalama kavramı görece yeni bir kavram olmasına karşın neredeyse bütün ülkelerin ilgi odağı olmuş ve farklı gelişmişlik düzeylerindeki birçok ülke tarafından ulus markalama kampanyaları uygulanmıştır. Bu çalışmada ulus markalama kavramı, kavramın tanımı ve beslendiği kaynaklar çerçevesinde konu hakkında ileride yapılacak çalışmalara ışık tutması amacıyla ele alınmıştır. Çalışmada, ulus markalama kavramı tanıtılmış, ulus markalamanın beslendiği dört temel alan olan menşe ülke çalışmaları, yer markalama, kamusal diplomasi ve ulusal kimlik çalışmaları kavramla ilişkileri, benzerlik ve farklılıkları bakımından incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectUlus Markalamatr_TR
dc.subjectMenşe Ülke Etkisi Çalışmalarıtr_TR
dc.subjectYer Markalamatr_TR
dc.subjectYumuşak Güçtr_TR
dc.subjectUlusal Kimliktr_TR
dc.titleUlus Markalama ve Beslendiği Kaynaklar: Bir Derlemetr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage329tr_TR
dc.identifier.endpage349tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume8tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record