Show simple item record

dc.contributor.authorTOPAL, Bayram
dc.contributor.authorŞAHİN, Hasan
dc.date.accessioned2024-05-08T08:11:36Z
dc.date.available2024-05-08T08:11:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/15099
dc.description.abstractGloballeşen dünyamızda şirketler daha iyiye ulaşmak için internet ve bilgi iletişim teknolojilerinden faydalanmak zorunda kalmışlardır. İşletmelerin performanslarını artırmaları için artık internet ve dolayısı ile elektronik ticarete olan ihtiyaçları gün geçtikçe fazlalaşmaktadır. İşletmeler için müşterilere ulaşmada, müşteriler için ürünlere ulaşmada internetin kullanımı giderek daha fazla cazip hale gelmektedir. Bu araştırmanın amacı tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma davranışları etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışmada tüketiciler arasından gönüllü katılım esasına dayalı tesadüfi yöntemle seçilen 600 kişi üzerinde yapılan bir anket çalışmasından elde edilen veriler istatistik yöntemlerle analiz edilmiştir. Bu bağlamda farklı demografik özelliklere sahip tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapmalarında hangi faktörlerin ne ölçüde etkili olduğu araştırılmıştır. Buna göre erkekler internetten alışverişi tercih etmelerinde puan ve promosyon faktörünün kadınlara göre daha önemli olduğunu bildirmişlerdir. Gelir düzeyi yüksek tüketiciler düşük gelirlilere göre, evliler bekârlara göre internetten alışverişe daha olumlu bakmaktadırlar. İnternette ürün-fiyat karşılaştırmasının kolaylıkla yapılabilir olması ankete katılanlar tarafından internetten alışverişi tercih etmelerindeki en önemli etken olarak gösterilmiştir. Bunu e-ticaret formlarında kullanıcı yorumlarının varlığı ve ürün detaylarına kolaylıkla ulaşabilme imkânı izlemiştir. Yapılan analizlerde tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma davranışları etkileyen faktörler incelenmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectE-ticarettr_TR
dc.subjectTüketici Tercihleritr_TR
dc.subjectİstatistik Analiztr_TR
dc.titleTüketicilerin İnternetten Alışveriş Davranış Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması: Kütahya Örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage314tr_TR
dc.identifier.endpage328tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume8tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record