Türkiye Bursları Kapsamında Öğrenim Gören Uluslararası Öğrencilerin Üniversite Yaşamına Uyumu: Bir Devlet Üniversitesi Örneği
Abstract
Uluslararası öğrenci, kendi ülkesinden eğitim görme amacıyla ayrılan ve bu süreç boyunca eğitim gördüğü ülkede yerleşik halde bulunan öğrenciye denilmektedir. Dünya genelindeki üniversiteler sahip oldukları öğrencilerin kimliklerini çeşitlendirip bu amaçla uluslararasılaşmayı kendilerine amaç edinmişlerdir. Bu amaçla üniversiteler belli kotalarla uluslararası öğrencileri öğrenim süreleri boyunca eğitim süreçlerine dâhil etmektedir. Uluslararası öğrenciler ise sosyo-kültürel olarak üniversite ortamına çeşitlilik kazandırmaktadır. Türkiye’de İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan 2016 yılı göç raporunda 2016 - 2017 yılında Türkiye Burslarından yararlanan uluslararası öğrencilerin sayısının 3.995 olduğu ifade edilmiştir. Veriler toplu olarak incelendiğinde ise ülkenin her geçen yıl daha fazla uluslararası öğrenciye ev sahipliği yapmakta olduğu görülmektedir. Kendi kültürel kodlarıyla daha yaşanabilir bir ülkeyi bırakıp farklı bir sosyo-kültürel yapının bulunduğu ülkeye öğrenim görme amacıyla giden uluslararası öğrenciler eğitim süreçleri boyunca birtakım sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi’nde 2017- 2018 eğitim döneminde lisans veya yükseköğrenim düzeyinde öğrenim görmekte olan Türkiye Burslarından yararlanan uluslararası öğrencilerin yaşadığı dil, maddi, sosyo-kültürel ve akademik alanlardaki uyum sorunlarının tespit edilmesine odaklanmıştır. Ayrıca bu sorunlara yönelik getirilebilecek çözüm önerileriyle kamu – özel ve sivil ortakların bilgilendirilip uluslararası öğrencilerin sorunlarının en aza indirilmesi amaçlanmaktadır.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..