Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerinin Gıda Güvenliği Bilgi ve Tutumları
Abstract
Çalışmada, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünde okuyan öğrencilerin gıda güvenliği bilgi ve
tutumlarının belirlenmesi ve öğrencilerin demografik değişkenlere göre (cinsiyet, eğitim düzeyi, kimle
yaşadığı) gıda güvenliği bilgi düzeyinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Veri
toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma, Gazi Üniversitesi, Gastronomi ve Mutfak
Sanatları bölümünde okuyan 219 öğrenciye yapılmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeyleri incelendiğinde; gıda
zehirlenmesine neden olan bakteri türlerinden olan Salmonella spp. ile ilgili bilgi düzeyleri yüksek iken,
sorgulanan diğer bakterilerin hangi gıdalarla ilişkili olduğunu, çoğunluğun bilmediği gözlenmiştir. Genel
olarak öğrencilerin gıda güvenliği bilgi düzeyleri orta derecede çıkmıştır. Ayrıca bilgi düzeylerinin,
kaçıncı sınıfta oldukları ve kimle yaşadıklarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Üçüncü ve dördüncü
sınıf öğrencilerinin birinci ve ikinci sınıf öğrencilerine göre daha yüksek bilgi düzeylerine sahip oldukları
belirlenmiştir. Ayrıca arkadaşlarıyla yaşayanların ailesiyle yaşayanlara göre daha fazla bilgi düzeyine
sahip oldukları görülmüştür.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..