Y Kuşağının Çevrim İçi Satın Alma Davranışları
Abstract
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte tüketicilerin satın alma kararlarına etki eden unsurlar
ve durumlar ile satın alma davranışlarında farklılıklar olmuştur. Özellikle internet, tüketicilerin satın
alma davranışlarında köklü değişikliklere sebep olmuştur. Pazarlamacılar, işletmeler, araştırmacılar
ve diğer çıkar grupları için bu farklılaşan satın alma davranışlarını tespit etmek ve anlamak önem
arz etmektedir. Çevrim içi alışveriş ve araştırma yapanların büyük çoğunluğunu Y kuşağı
mensuplarının oluşturduğu görülmektedir. Bu yüzden bu kuşağın satın alma davranışlarını anlamak
ve bunlara yönelik pazarlama stratejileri oluşturmak işletmeler için bir gerekliliktir.
Bu çalışmada Y kuşağının çevrim içi alışverişle ilgili satın alma davranışlarında genel olarak çevrim
içi alışverişe karşı olumlu baktıkları, bununla birlikte çevrim içi alışverişi riskli bulmalarına rağmen
satın almaktan fazla kaçınmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca Y kuşağı erkeklerinin, aynı kuşağın
kadınlarına göre çevrim içi alışverişe genel olarak daha olumlu yaklaştıkları görülmüştür. Bu
araştırmanın işletmelerin Y kuşağının satın alma davranışlarını anlamasına ve onlara yönelik uygun
pazarlama stratejileri geliştirmesine yardımcı olacağı ve Y kuşağının satın alma davranışlarını
araştıran araştırmacılara yol göstereceği düşünülmektedir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..