Bitlis İli Otel İşletmelerindeki Personelin Motivasyon Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması
Abstract
Günümüz örgütlerinin belirledikleri hedeflere ulaşabilmek, etkin bir performans gösterebilmek
çalışanlarının iş tatminini sağlamak ve böylece hizmet kaliteleri ile verimliliklerini arttırmak için
gereksinim duydukları faktörlerin başında “insan faktörü” gelmektedir. İnsanlar, kendilerinin duygu
ve düşüncelerine değer verildiği, temel ihtiyaçlar ile gelişim ihtiyaçlarının karşılandığı, yetki
kullanarak işletmelerin başarısında etkili oldukları, kendi motivasyon profillerine göre
ödüllendirildikleri ortamlarda çalışmak isterler Başarılı ve sonuç almış, verimliliği sağlamış
işletmelerin, iş görenlerinin, duygu, düşünce, temel ihtiyaçlarına ve inançlarına önem veren
işletmeler olduğu açıktır. Bu çalışmanın amacı, Bitlis ili otel işletmelerinde çalışanların motivasyon
düzeylerinin çeşitli demografik değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, eğitim
düzeyi, görev basamağı) açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın
istatistiksel analizlerinde t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
Bitlis ili otel işletmelerindeki yöneticilerin motivasyon düzeylerinin çalışanlara göre daha yüksek
olduğu görülmektedir.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..