ETKİLİ MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ VE UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER
Abstract
Bireyin medya araçlarına olan ilgisi okul çağından önce başlayıp yaşamının sonuna kadar devam etmektedir. Yaşam serüveni içinde bireyin medyanın sunduğu fırsatlardan daha iyi faydalanmalarına imkan tanıyıp aynı zamanda onları medyanın neden olduğu risklerden korumanın yolu medya okuryazarlığı eğitimidir. Bu açıdan, ülkemizde ikinci kademeden itibaren seçmeli dersler kapsamında verilmeye başlanan medya okuryazarlığı dersinin eğlendirici, tatmin edici ve eğitici uygulamalarıyla verilmesinin önemi daha da çok artmaktadır. Etkili bir medya okuryazarlığı dersinde öğrencilere analiz yapmayı, değerlendirmeyi ve çeşitli formlardaki araçlarla iletişime geçmeyi öğretmek için çeşitli uygulamalar bulunmaktadır. Öğrencilerin etkin katılımına dayalı bu uygulamalar kaliteli bir medya eğitiminin temelini oluşturur. Ortaokullarda, medya eğitimi faaliyetlerini tanımlamada ciddi sıkıntılar olduğu bilinmektedir. Bunun temel nedeni, medya öğretmenlerinin güncel sınıf içi uygulamaları hakkında çok az şey biliyor olmaları inancıdır. Uzmanlar medya eğitimi aktivitelerinin detaylarına ışık tutan kaliteli metotların uygulandığı doğal çalışmaları savunmaktadırlar. Bu çalışmamızda, medya eğitimcilerinin sınıf ortamında rahatlıkla uygulayabilecekleri etkili medya eğitimi aktivitelerini incelemeye çalışacağız.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..