• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 10, Sayı 4 (2021)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • 2-DERGİLER
    • 03) Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
    • Cilt 10, Sayı 4 (2021)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Havalimanı Çalışanlarının Acil Durumlara Yönelik Hazırlığı ve Kriz Yönetimi

    Thumbnail
    View/Open
    Tam Metin/Full Text (267.6Kb)
    Date
    2021
    Author
    ÖNEN, Cihan
    ÇİFTÇİ, Yılmaz
    KAYAR, Sedat
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Acil durum hadisesi herhangi bir zamanda herhangi bir yerde meydana gelen durumlardır. Önlenemeyen ya da kontrol altına alınamayan bu durum yolcu ölümleri, yaralanması, sakatlanması, hava taşımacılığının sekteye uğraması, kargoların zarar görmesi gibi pek çok olumsuz duruma sebebiyet verebilir. Havalimanında koruyucu tedbirler ve iyi bir acil durum hazırlığı ile bu problemlerin büyük kısmı önlenebilir. Bu çalışmanın amacı havalimanında çalışan personellerin meydana gelecek acil durumlara hazırlıklı olma durumları değerlendirmek ve kriz yönetimi ile karşılaştırmaktır. Kesitsel olarak planlanan çalışmanın kapsamını Batman Havalimanı ile Van Ferit Melen Havalimanı çalışanları oluşturmaktadır. Covid-19 pandemisinden dolayı araştırmaya katılmaya gönüllü kişilere internet ortamından ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin çoğunluğu acil duruma hazırlık çalışmalarının kapsamı, anlamı ile ilk yardıma dair içerikleri bilmektedir. Fakat ilk yardıma dair eğitim bilgisi daha kısıtlı kalmaktadır. Acil durum öncesi tatbikata katılanlar, acil duruma tanıklık edenler, acil durum ekibinde yer alma isteyenler, acil durumda soğuk kanlılığını koruma düşüncesinde olanlar, acil durum numarasını bilenler ve acil durum alarm anlamını bilenlerde kriz yönetimi puanı daha yüksektir. Fakat bu değişkenler ile kriz yönetimi arasında anlamlı fark yoktur. Acil duruma kendilerini hazır hissedenlerde kriz yönetimi puanı istatiksel olarak anlamlı bir şekilde daha yüksektir. Sonuç orak acil duruma dair bilgi sahibi olanlar ve duyusal olarak kendini acil duruma hazır hissedenler daha iyi kriz yönetmektedir. Havalimanı gibi kritik yerlerde kriz yönetiminin sürdürebilir ve sürekli olması açısından acil durum hazırlıklarına ağırlık verilmelidir. Katılımcıların ilk yardıma dair hizmet içi eğitim ihtiyacı giderilmelidir.
    URI
    http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14764
    Collections
    • Cilt 10, Sayı 4 (2021) [35]





    Creative Commons License
    DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     




    | Yönerge | Rehber | İletişim |

    sherpa/romeo

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Type

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV