Benzinli Bir Motorda Yakıt Olarak Kullanılan Sodyum Borhidrür Katkılı Metanol-Benzin Karışımlı Yakıtların Performans ve Emisyon Analizi
Abstract
Taşıtlarda kullanılan fosil kökenli yakıtların yakın gelecekte tükenecek olması, yerel olmaması, çevre ve insan sağlığı
açısından zararlı etkilere sahip olmaları gibi nedenlerden dolayı alternatif yakıtlar gündeme gelmiştir. Hidrojen,
biyoyakıtlar ve alkoller (etanol, metanol, bütanol vb.), yenilenebilir, yerel, temiz ve çevreye duyarlı alternatif yakıtlardır.
Bu çalışmada, saf benzin, MB15 karışım yakıtı (hacimsel olarak % 15 metanol ve %85 benzin) ve MSB15 karışım yakıtı
(hacimsel olarak %15 sodyum borhidrür katkılı metanol çözeltisi ve %85 benzin)'ından oluşan üç çeşit yakıt benzinli bir
motorda test edilerek yakıtların motor performans ve egzoz emisyonları üzerindeki etkisi deneysel olarak araştırılmıştır.
Motor test sonuçlarından elde edilen değerler birbirleri ile karşılaştırıldığında, saf benzine göre MB15 ve MSB15 karışım
yakıtların CO emisyonları sırasıyla % 63.17 ve % 52.65 azalırken, HC emisyonları sırasıyla % 15; % 31.42 artmıştır.
Ayrıca MB15 ve MSB15 karışım yakıtların motor momenti saf benzine göre sırasıyla % 0.95 ve % 2.24 artma meydana
geldiği, özgül yakıt tüketiminde ise sırasıyla % 3.27 ve % 7.52 artma meydana gelmiştir. MB15 ve MSB15 karışım
yakıtlarının motor gücü de saf benzin yakıtlı motor gücüne göre sırasıyla % 1.18 ve % 3.04 artmıştır.
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..