Show simple item record

dc.contributor.authorSUGÖZÜ, İlker
dc.date.accessioned2024-03-12T08:12:01Z
dc.date.available2024-03-12T08:12:01Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-3129
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14489
dc.description.abstractTaşıtların durması veya yavaşlatılması için fren sistemi kullanılmaktadır. Fren sisteminde yer alan balatalar diske sürtünerek aracın durmasını veya yavaşlamasını sağlamaktadır. Balatalar birden fazla malzemenin karışımından oluşmaktadır. Bakır, fren balatalarında metalik sürtünme malzemesi olarak kullanılmaktadır. Fren balatalarında kullanılan bakır termal iletkenliğinin yanında iyi bir fren performansı da sağlamaktadır. Bu çalışmada, fren balatalarında kullanılan bakırın frenleme performansına etkisi araştırılmıştır. Hazırlanan balata karışımı içerisine %5, %10 ve %15 oranlarında bakır ilave edilerek üç farklı balata üretilmiştir. Balata numunelerinin sürtünme katsayısı, aşınma, yoğunluk, sertlik gibi fiziksel ve mekanik özellikleri belirlenmiştir. Enerji Dağılım Spektrometresi (EDS) ve Taramalı Elektron Mikroskobu (SEM) ile morfolojik özellikleri incelenmiştir. Bakır oranı arttıkça balata performansının iyileştiği görülmüştür.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBalata,tr_TR
dc.subjectsürtünme,tr_TR
dc.subjectaşınma.tr_TR
dc.titleKompozit Fren Balatasında Bakır Oranının Frenleme Karakteristiğine Etkisitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue4tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisitr_TR
dc.identifier.volume8tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record