Yanma Odası Elemanları Bor Kaplı Bir Dizel Motorun Cr3C2 Kaplı Egzoz Borusu Üzerine Etkisi
dc.contributor.author | ŞAP, Serhat | |
dc.contributor.author | HAZAR, Hanbey | |
dc.contributor.author | ŞAP, Emine | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T06:43:18Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T06:43:18Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2147-3188 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14138 | |
dc.description.abstract | Dizel motorların maruz kaldığı durumlar göz önüne alındığında; özellikle yanma odası parçalarının üzerinde aşırı ısınma, artan basınç, düzenli olamayan ısıl dirençler ve şoklar, sürtünme, aşınma ve korozyon gibi yanmanın doğasından oluşan, motor parçaları için istenmeyen şartlar hasıl olmaktadır. Bu şartlar sonraki zamanlarda, motor parçaları üzerinde bozulma ve çatlaklara neden olarak malzemenin özelliğini etkilemekte ve sonucunda ise motorun çalışma kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Bu sebepler neticesinde oluşan niteliksiz bir yanma ise tehlikeli emisyon oluşturarak atmosferde sera gazı etkisi oluşturabilmektedir. Bu çalışmada yanma odası elemanları bor ile kaplanmış bir dizel motorun, içi ve dışı krom karbür kaplı bir egzoz borusu üzerindeki etkisi araştırılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bor | tr_TR |
dc.subject | Krom Karbür | tr_TR |
dc.subject | Dizel motor | tr_TR |
dc.subject | Egzoz Emisyon | tr_TR |
dc.title | Yanma Odası Elemanları Bor Kaplı Bir Dizel Motorun Cr3C2 Kaplı Egzoz Borusu Üzerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 98 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 108 | tr_TR |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 8 | tr_TR |