Show simple item record

dc.contributor.authorÖZDEMİR, Özlem
dc.date.accessioned2024-02-15T12:10:04Z
dc.date.available2024-02-15T12:10:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-5598
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14102
dc.description.abstractTürkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuyla birlikte, Türkiye ekonomisini güçlendirmek için yeni bir sanayi ve ticaret yatırımı gerekliydi. Bu nedenle İzmir İktisat Kongresi’nde temelleri atılan ilk ulusal banka olan Türkiye İş Bankası, 26 Ağustos 1924 yılında Atatürk tarafından Celal Bayar önderliğinde kurulmuştur. Özel sektörü geliştirmek için kurulan Türkiye İş Bankası, kurumsal reklamlarını da bu süreçte yayınlamaya başlamıştır. Kurumsal reklamlar, Bankanın kimliğini, kuruluş amacını ve politikalarını ortaya çıkarması açıdan önemlidir. Bu nedenle çalışmada, Türkiye İş Bankası’nın 1924–1928 yılları arasında yayınladığı kurumsal reklamlar, Banka’nın kurumsal iletişimi açısından incelenmiştir. Bu çerçeve kapsamında kurumsal reklamlar dönemin gazeteleri olan Hakimiyet-i Milliye, Milliyet ve Akşam gazetelerinden toplanarak nitel metin analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, Türkiye İş Bankası kurumsal reklamları aracılığıyla kimliğini, amacını ve politikalarını yansıtmaktadır hipotezi doğrulanmıştırtr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTürkiye İş Bankası,tr_TR
dc.subjectKurumsal İletişim,tr_TR
dc.subjectKurumsal Reklam.tr_TR
dc.titleKurumsal İletişim Açısından Türkiye İş Bankası’nın Kurumsal Reklamları: 1924-1928tr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.identifier.volume7tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record