dc.contributor.author | GÜLTEKİN, Nurullah | |
dc.contributor.author | MAYDA, Murat | |
dc.contributor.author | KİLİT, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2024-02-14T07:54:19Z | |
dc.date.available | 2024-02-14T07:54:19Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2147-3129 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14074 | |
dc.description.abstract | Titreşim, içten yanmalı motorlu araçlarda konforu etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Doksanlı yıllarda
üretilen dizel araçların, benzinli araca göre daha titreşimli çalıştığı bilinmektedir. Son teknoloji dizel araçlarda
ise titreşim seviyesi azalmıştır. Bununla birlikte dizel araçların titreşim seviyesi benzinli araçlar seviyesine
indirilememiştir. Bu çalışmada; benzinli ve dizel motorların farklı devir sayılarındaki titreşim ölçümleri ivme
cinsinden (g) yapılmıştır. Her iki motorun maksimum ve ortalama titreşim değerleri kendi içinde ve karşılıklı
olarak kıyaslanmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda, ortalama ivme dikkate alındığında, dizel motorun benzinli
motora göre rölanti devrinde (1000 dev/ dak) 42.2 kat daha titreşimli çalıştığı tespit edilmiştir. Her devir
aralığındaki titreşim oranları değerlendirildiğinde ise iki motorun da maksimum torkun ulaşıldığı devire kadar
titreşim oranı azaldığı, bu devirden sonra arttığı tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | Turkish | tr_TR |
dc.publisher | Bitlis Eren Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | İçten Yanmalı Motor, | tr_TR |
dc.subject | Benzin, | tr_TR |
dc.subject | Dizel, | tr_TR |
dc.subject | Devir Sayısı, | tr_TR |
dc.subject | Titreşim. | tr_TR |
dc.title | Benzin ve Dizel Motorlarda Devir Sayısının Titreşime Olan Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
dc.identifier.issue | 2 | tr_TR |
dc.relation.journal | Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 6 | tr_TR |