Show simple item record

dc.contributor.authorGÜLTEKİN, Nurullah
dc.contributor.authorMAYDA, Murat
dc.contributor.authorKİLİT, Mesut
dc.date.accessioned2024-02-14T07:54:19Z
dc.date.available2024-02-14T07:54:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-3129
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/14074
dc.description.abstractTitreşim, içten yanmalı motorlu araçlarda konforu etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Doksanlı yıllarda üretilen dizel araçların, benzinli araca göre daha titreşimli çalıştığı bilinmektedir. Son teknoloji dizel araçlarda ise titreşim seviyesi azalmıştır. Bununla birlikte dizel araçların titreşim seviyesi benzinli araçlar seviyesine indirilememiştir. Bu çalışmada; benzinli ve dizel motorların farklı devir sayılarındaki titreşim ölçümleri ivme cinsinden (g) yapılmıştır. Her iki motorun maksimum ve ortalama titreşim değerleri kendi içinde ve karşılıklı olarak kıyaslanmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda, ortalama ivme dikkate alındığında, dizel motorun benzinli motora göre rölanti devrinde (1000 dev/ dak) 42.2 kat daha titreşimli çalıştığı tespit edilmiştir. Her devir aralığındaki titreşim oranları değerlendirildiğinde ise iki motorun da maksimum torkun ulaşıldığı devire kadar titreşim oranı azaldığı, bu devirden sonra arttığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİçten Yanmalı Motor,tr_TR
dc.subjectBenzin,tr_TR
dc.subjectDizel,tr_TR
dc.subjectDevir Sayısı,tr_TR
dc.subjectTitreşim.tr_TR
dc.titleBenzin ve Dizel Motorlarda Devir Sayısının Titreşime Olan Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisitr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record