dc.description.abstract | Tanımlayıcı nitelik taşıyan bu araştırma Ardahan Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar
Programcılığı ve Elektrik Programı internet kullanımına yönelik tutumlarının ve etkileyen faktörlerin (bölümleri,
cinsiyetleri, sınıfları, sosyoekonomik durumları v.s. ) analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ŞubatNisan 2013 tarihleri arasında Ardahan Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı ve
Elektrik Programlarında öğrenim görmekte olan 160 öğrenciden örneklem seçimine gidilmeden, araştırmaya
katılmayı kabul eden 135 öğrenci ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Bilgisayar
ve İnternet Kullanımı ile ilgili Tanıtıcı Özellikleri” ve “Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutum
Anketi” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin ağırlıklı genel ortalamaları, ailelerinin
yaşadıkları yer, bilgisayarı kullandıkları ortam ile bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği puan
ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Öğrencilerin
bölümleri, cinsiyetleri, sınıfları, sosyoekonomik durumları, anne ve baba eğitim durumları ile bilgisayar ve
internet kullanımına yönelik tutum ölçeği puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı
olmadığı bulunmuştur (p>0.05). Öğrencilerin internet ve bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının orta
düzeyde olumlu olduğu ve bu tutumların bazı değişkenlerden (cinsiyet, ailelerinin yaşadıkları yer) etkilendiği
belirlenmiştir. | tr_TR |