Show simple item record

dc.contributor.authorARIKAN, Elif Esra
dc.contributor.authorÜNAL, Hasan
dc.date.accessioned2024-02-08T08:34:33Z
dc.date.available2024-02-08T08:34:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-3129
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13967
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, bir problemin birden fazla yolla çözümünü bulmanın getireceği faydaları ve farklı profile sahip öğrencilerin çoklu yoldan problem çözme becerilerini tespit etmektir. Çalışmaya, İstanbul iline bağlı aynı dershanenin dört farklı ilçesinde bulunan her bir şubenin 11. sınıfına kayıtlı ve Balıkesir iline bağlı bir ilçede Anadolu lisesinde 11. sınıfa kayıtlı, sınıflarının en iyisi olan 3’er öğrenci katılmıştır. 15 öğrencinin katıldığı bu çalışma derinlemesine analiz yapılmasından dolayı nitel araştırma olup durum çalışması özelliği taşımaktadır. Çalışma için 11. sınıf konusu olan karmaşık sayılar konusu seçilmiştir. Öğrencilere dağıtılan çalışma kâğıtlarında dört adet karmaşık sayı sorusu yer almaktadır. Her bir soru için mümkün olabildiğince çoklu yoldan problemin çözümüne ulaşmaları istenmiştir. Çalışmaya katılan öğrenciler Anadolu ve Özel Fen Lisesi öğrencileridir. Ayrıca çalışmaya katılan öğrencilerle üç sorudan oluşan yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Çalışma sonucunda, her soru için üçten fazla yol keşfeden öğrenciye rastlanamamıştır. Öğrenciler birden fazla çözüm yolu denemenin önemi konusunda farklı düşünceler belirtmişlerdir. Kimi öğrenci çoklu yoldan problem çözmenin gereksiz olduğunu düşünürken, kimi öğrenciler de çoklu yoldan problem çözmenin önemli olduğu görüşünde birleşmişlerdir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇoklu yoldan problem çözme,tr_TR
dc.subjectçoklu yoldan problem çözmenin önemi.tr_TR
dc.titleFarklı Profillere Sahip Öğrenciler ile Çoklu Yoldan Problem Çözmetr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage76tr_TR
dc.identifier.endpage84tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisitr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record