Bitlis Ulaşım Analizi ve Ulaşım Sorunları Çözüm Önerileri
Abstract
Ülkemiz, her yönü ile gelişmekte olan ülkeler arasında yer almakta, hızlı fakat düzensiz bir şehirleşme meydana
gelirken ulaşım ve şehirle ilgili altyapılar, hızlı şehirleşmenin gerisinde kalmaktadır. Ülke düzeyinde yaşanan
hızlı ve plansız şehirleşme, bazı kentlerde nüfus patlamaları ve hızlı taşıt sayısı artışı ile beraberinde önemli
sosyal ve yönetsel sorunları beraberinde getirmiştir. Bunlardan en önemlileri; aşırı yakıt tüketimi, çevre
kirlenmesi, kazalar, toplumsal maliyeti yüksek olan trafik tıkanıklıkları ve ulaşım zorluğudur. Bitlis şehir
merkezinin nüfusunun köyden kente göçlerle artış göstermesi ve aynı zamanda il merkezinden E-99 uluslararası
karayolunun geçmesi taşıt trafiğinde yoğunluk meydana getirmektedir. Şehir merkezinin eski bir yerleşim
merkezi olması nedeniyle alternatif yolların açılmasında güçlüklerle karşılaşılmaktadır. Bu durum şehir trafiğini
olumsuz yönde etkilemektedir. İlde hızla artan motorlu taşıt sayısının gerektirdiği kapasitede yeni otopark
alanlarının tesis edilmemesi sonucu yol kenarlarında gelişigüzel araç yerleşimleri, trafik akışını engellemektedir.
Bu durum özellikle kış mevsiminde yol temizleme çalışmalarına engel teşkil ederek trafiğin daha fazla
tıkanmasına neden olmaktadır. İl merkezi ve çevresinin yol üst yapısındaki trafik sinyalizasyon ve güvenlik
tedbirleri eksikliklerinden dolayı her yıl istenmeyen araç ve yaya kazaları oluşmakta, bunun sonucu olarak çeşitli
yaralanma ve ölüm vakaları kendini göstermektedir. Bu çalışmada, ildeki çeşitli ulaşım sorunlarının çözümü için
öneriler sunulmuş ve ileri yıllardaki trafik akışları ve doğuracağı ulaşım sorunlarının giderilmesi için alınacak
tedbirler göz önünde bulundurulmuştur. Kent içi trafik tıkanıklığının giderilmesi, otopark tesisi, trafik işaret ve
sinyalizasyon eksikliğinin giderilmesi, üst geçit tesisi, demiryolu, suyolu ve havayolu ulaşım kapasitesiyle ilgili
alternatifler, çözüm ve öneriler kısmında belirtilmiştir
Collections

DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..