dc.description.abstract | Bireylerin hayatları boyunca karşılaştıkları olumsuz duygular arasında korku; ürkme,
tiksinme gibi duyguları tetiklemesi bakımından oldukça güçlü olabilmekte, bireylerin
günlük hayattaki davranışlarını dolayısıyla satın alma kararı davranışlarını
şekillendirebilmektedir. Belirsizliği ve riski yüksek durumlarda daha fazla tetiklenen
korku yenilikler karşısında da davranış değişikliklerine yol açmaktadır. Bu çalışmada
tüketicilerin yeniliklere karşı yansıttıkları korku vurgulanmış, Pliner ve Hobden (1992)’in
geliştirdiği Genel Neofobi Ölçeği Türkçe’ye uyarlanarak geçerlilik, güvenilirlik
çalışmaları ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre neofobi
ölçeği 5 maddelik içsel korku ve 3 maddelik yabancılık korkusu olmak üzere 2 boyutlu
bir yapıya sahiptir. Çalışma, gerek yeni bir ürün çıkaran işletmelerin tüketicileri
anlamalarına yardımcı olması ve tüketicilerin kendilerini daha iyi tanımlayabilmeleri
bakımından teorik, gerekse araştırmacılara ölçek alternatifi sunması bağlamında
uygulama anlamında özgün nitelik taşımaktadır. | tr_TR |