Show simple item record

dc.contributor.authorİnce, Celal
dc.date.accessioned2024-01-10T13:26:14Z
dc.date.available2024-01-10T13:26:14Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2547-9725
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13652
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Bitlis’teki ortaöğretim okullarında görev yapan idareci ve öğretmenlerin eğitim-öğretim iklimine yönelik tespitlerini ortaya çıkarmaktır. Okul idarecilerinin ve öğretmenlerin okula yönelik örgütsel bağlılığı, eğitim-öğretimin diğer bileşenleriyle olan işbirliği, okul iklimine yönelik tespitleri, farklı lise türlerine dair algıları, eğitim-öğretim sürecindeki sorunların çözümüne yaptığı katkı sorgulanmaya çalışılmıştır. Nitel yöntemin takip edildiği bu çalışmada veri toplama tekniği olarak görüşme tekniğine başvuruldu ve 21 idareci ve öğretmen ile mülakat gerçekleştirildi. Verilerden elde edilen sonuçlar eğitim-öğretim sürecindeki yerel sorunların neler olduğu ve bu sorunların çözümü için geliştirilecek uygulamalara bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada; okul ve aile arasındaki işbirliğinin oldukça zayıf olduğu, başarı düzeyinin okul iklimi üzerinde belirleyici olarak başarı düzeyi düşük okullarda disiplinle ilgili sorunların ortaya çıktığı ve bu kapsamda öğrenci profilinin oldukça önemli olduğu anlaşıldı. Ayrıca idareci ve öğretmenler eğitim-öğretim süreciyle ilgili belli temalarda yerel ve genel sorunlarla bağlantılı tespitlerde bulundu. Bu sorunlar idareci ve öğretmenler tarafından motivasyon, yeni teknolojiye uyum, başarısız öğrencilerin bir üst sınıfa geçebilmesi, aile ilgisizliği, yoksulluk, iklim koşulları, kuşak çatışması, model eksikliği ve öğrencinin herhangi bir amacının olmaması gibi başlıklar üzerinden vurgulandı.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLise,tr_TR
dc.subjectBitlis,tr_TR
dc.subjectEğitim Sorunları,tr_TR
dc.subjectEğitim Yönetimi,tr_TR
dc.subjectOkul İklimi.tr_TR
dc.titleBitlis’te Ortaöğretim Kurumlarında Görev Yapan İdareci ve Öğretmenlerin Eğitim-Öğretim İklimine Yönelik Tespitleritr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage227tr_TR
dc.identifier.endpage239tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Akademik İzdüşüm Dergisitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record