Show simple item record

dc.contributor.authorİzci, Ferit
dc.contributor.authorAtmaca, Yıldız
dc.contributor.authorTelsaç, Cüneyt
dc.date.accessioned2024-01-08T07:29:24Z
dc.date.available2024-01-08T07:29:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2547-9725
dc.identifier.urihttp://dspace.beu.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/13640
dc.description.abstractKlasik yönetimin biçimsel, ekonomik çıkarları için hareket eden insan modelini ön planda tutan, standartlaştırılmış kural ve kaidelerle otorite ilişkileri üzerine temellendirildiği yönetim anlayışı, günümüzün talep ve beklentileriyle uyumluluk göstermemektedir. Klasik yönetimde kamu hizmetlerinin yeterliliği ve vatandaş memnuniyeti hiçbir zaman istenilen seviyede olmamıştır. Söz konusu yönetim anlayışının eksikliklerinin çoğunu yeni kamu yönetimi anlayışı ile tamamlamanın mümkün olduğu söylenebilir. Yeni kamu yönetimi, klasik yönetimin bürokratik paradigmasına karşı çıkma özelliği taşımaktadır. Yönetimde çok aktörlüğü, etkileşimciliği ve katılımcılığı öngören bu yaklaşım, kamu hizmetlerinin sunumunda merkezi idarenin yetkilerinin sınırlandırılmasını, özel sektör yönetim tekniklerinin kamuda uygulanabilirliğini savunmaktadır. Yeni kamu yönetimi ilkelerinin kamu sektörü tarafından nasıl uygulandığının ortaya çıkmasında en önemli aktör, hizmetten yararlanan kişilerdir. Vatandaşların hizmet algısı, uygulamanın boyutlarını ortaya çıkarmaya yardımcı olur. Bu çalışmada, yeni kamu yönetimi anlayışının değişik boyutlarının en önemli kamu hizmetlerinden biri olan sağlık kurumlarında nasıl uygulandığına yönelik vatandaşların algısını ortaya çıkarmak ve yeni kamu yönetimi anlayışını bu perspektiften değerlendirmektir. Çalışmada Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi örnek alınmış ve bu hastanede yeni kamu yönetimi uygulamalarının ne derece hayata geçirildiğine dair vatandaşların algı düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Rastgele örneklem yöntemiyle seçilen ve 400 kişiye uygulanan anket sonuçları, araştırmaya konu olan kamu hastanesinde yeni kamu yönetimi ilkelerinin büyük ölçüde benimsendiği ve uygulamaya konulduğu şeklindedir.tr_TR
dc.language.isoTurkishtr_TR
dc.publisherBitlis Eren Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYeni Kamu Yönetimi,tr_TR
dc.subjectVan Eğitim ve Araştırma Hastanesi,tr_TR
dc.subjectHizmette Yerellik,tr_TR
dc.subjectEsnek Yönetim,tr_TR
dc.subjectHesap Verebilirlik.tr_TR
dc.titleYeni Kamu Yönetimi Anlayışı Kapsamında Kamu Hizmet Algısının Ölçümü: Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage70tr_TR
dc.identifier.endpage88tr_TR
dc.relation.journalBitlis Eren Üniversitesi Akademik İzdüşüm Dergisitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record