Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kullanılan Modellerin Hofstede’in Kültür Boyutları ile İlişkisi Üzerine Bir Araştırma*
Abstract
Halkla ilişkiler; şirketlerin küreselleşmenin getirdiği yeni koşullara uyum sağlamalarında
önemli role sahip bir kavramdır. Halkla ilişkiler; işletmenin hizmet verdiği kitle ile daha
etkili iletişimde bulunmak üzere başvurduğu bir yöntem; bir işletmeyi iç ve dış müşterilere,
bağlantılı olduğu kişilere sevdirme ve saydırma, belirli bir tutumu benimsetmeye halkı
inandırma sanatıdır. Bu araştırmada halkla ilişkiler konusu ele alınıp, halkla ilişkiler
modelleri ve Hofstede’in kültür boyutları açıklanmıştır. Ayrıca halkla ilişkiler modelleri ve
kültür boyutları arasındaki ilişki incelenmiş ve hem teorik hem de uygulama açısından
literatürdeki yeri ortaya konulmuştur. Bu çalışmada, işletmeler açısından hangi halkla
ilişkiler modellerinin tercih edildiği ve hangi kültürel boyutlarla birlikte etkili olduğu gibi
farklı çerçevelerden bilgiler sunulmaya, yorumlanmaya ve uygulamaya yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
Collections
DSpace@BEU by Bitlis Eren University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..