04) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 330
-
KİTAP TANITIMI
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014) -
GİRİŞİMCİLİK, İNOVASYONUN TEŞVİKİ VE ENTELEKTÜEL SERMAYE YENİ STRATEJİLER VE BORSA İSTANBUL (BIST) ÖRNEĞİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Bilgi, Sokrat‟ta kiĢinin kendisini bilmesi yani bir anlamda entelektüel ahlaki ve psikolojik büyümesi ile ilgili bir süreçtir; Protagoras‟ta, mantık, dilbilgisi ve konuĢma sanatıdır; Konfüçyüs‟te ilerlemenin ve dünyasal ... -
NEOLİBERAL POLİTİKALARIN ÇEVRE KONUSUNA ETKİLERİ AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Çevre politikaları, dünyanın gündemini belirleyen konular içerisinde yer almaktadır. Ġnsanlığın devamı, sağlıklı yaĢam gibi konular açısından çevre ilk sıradadır. Ülkelerin sorumlulukları gelecek açısından oldukça büyüktür. ... -
KREDİ DERECELENDİRME KURULUŞLARI VE FİNANSAL KRİZLERE ETKİLERİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Kredi derecelendirme kuruluşlarının finansal piyasalar içindeki önemi oldukça fazladır. Kredi derecelendirme kuruluşlarının verdikleri notlar ülkeler ve şirketler üzerine baskı oluşturmaktadır. Dünyanın birçok ülkesindeki ... -
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OYUN TEKNİĞİ İLE OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ANKARA BEYTEPE İLKOKULU ÖRNEĞİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Oyun tekniği ile okuma alışkanlığı kazandırmaya ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak amacıyla nitel yönteme dayalı olarak yapılan bu araştırma, Ankara Beytepe İlkokulu örneği üzerinden gerçekleştirilmiştir. 2012-2013 ... -
BİR DEĞERLENDİRME DENEMESİ:KUREYŞ LEHÇESİ Mİ KUREYŞ AĞZI MI?
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Lafızların sistemli ve belli bir mantık örgüsü içinde kullanımı şeklinde tanımlanabilecek olan dil, kendi içinde lehçe, şive ve ağızlara ayrılır. Kur’an-ı Kerim’in dili olan Arapça da bu genel kaideden hariç değildir. ... -
SOSYO-EKONOMİK KALKINMA AÇISINDAN BİTLİS İLİ TURİZM ARZ POTANSİYELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada Bitlis ili turizm potansiyeli tespit edilerek il ve bölge ekonomisi açısından kullanılabilirliğinin tespiti amaçlanmıştır. Çalışma ile ilgili literatür taraması ve istatistiki veriler yanında bölge hakkında ... -
İSLÂM KARŞITI MUHALEFETİN TEŞEKKÜLÜNDE SOSYAL STATÜ ETKİSİNİN MEKKÎ AYETLERE YANSIMASI
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Miladî VII. yüzyılın başlarında Hz. Muhammed’e risâlet vazifesi verilmesi ile birlikte İslâm ile tanışan Mekkeliler, Müslümanların Medine’ye hicreti ile sonuçlanan ve sonrasında Mekke fethine kadar devam eden sert bir ... -
UYGARLIK MERKEZLİ AHLAK VE ADALET EĞİTİMİ YAKLAŞIMI
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Bu çalıĢmada uygarlık merkezli ahlak ve adalet eğitimi arasındaki iliĢki ortaya konulmuĢtur. Uygarlık Doğu-Batı dünyasındaki geliĢimini, uygarlığın çıkarmıĢ olduğu ahlak ve adalet anlayıĢ ve uygulamalarının açıklanması ... -
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİNDE BÂTINÎ SUİKASTLARI VE SELÇUKLU TOPLUMUNUN SUİKASTLAR KARŞISINDAKİ TUTUMU
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Ortaçağ Türk-İslam dünyasına damgasını vurmuş olan Selçuklu Devleti, kendi içinde önemli hadiselere tanıklık etmiştir. Bunlardan bir tanesi devletin bünyesinde meydana gelen suikast eylemleridir. Bâtınîler, kendilerine ... -
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK KÜRESELLEŞME
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Küreselleşme ile paralel bir şekilde ekonominin küreselleşmesi, serbestleşmesi ve ekonomik küreselleşme ile birlikte dünyanın tek bir pazar haline gelmesi ve bu bağlamda ülkelerin birbirine olan ekonomik bağlarının daha ... -
THE EUROPEAN SECURITY STRATEGY: A ‘CONFLICT PREVENTION’ PERSPECTIVE IN THE FIGHT AGAINST ‘ASYMMETRIC THREATS
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)This paper analyzed the European Security Strategy (ESS), which was adopted in ‗A Secure Europe in a Better World‘ in December 2003 by the European Council and reviewed with a implementation report in 2008 within the ... -
ÜRÜN YERLEŞTİRMEDE SAHNE FARKINDALIĞI : TOY STORY 3 FİLMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı, filmlere yerleştirilen ürünlerin yerleştirildikleri sahnelerde farkındalık sağlayıp sağlamadığını belirlemektir. Bu amaçla seçilen film, çocuklara yönelik bir animasyon filmi olan Toy Story 3 filmidir. ... -
ÖĞRETMENLERİN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, öğretmenlerin kişilik özellikleri ile tükenmişlik düzeyleri arasında bir ilişkinin olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma hayatında sürekli olarak insanlarla iletişimde olan doktorluk, ... -
TÜRK-YUNAN SİYASİ İLİŞKİLERİ ÇERÇEVESİNDE BATI TRAKYA SORUNU
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Türk-Yunan siyasi ilişkileri çerçevesinde Batı Trakya sorunu, Paris Barış Konferansı sırasında Venizelos’un Trakya’yı tanımı ile birlikte başlamış ve günümüze kadar devam etmiştir. Türk –Yunan ilişkilerinde Lozan Barış ... -
TEKSTİL VE HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNÜN KARŞILAŞTIRMALI AVANTAJI: TÜRKİYE VE PAKİSTAN ÖRNEĞİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Tekstil ve hazır giyim sektörü birçok geliĢmekte olan ülkelerde önemli sektörlerin birini oluşturmaktadır. Tekstil ve hazır giyim sektörü Türk ekonomisinin de önemli bir bileĢenini oluĢturmaktadır. Tekstil ve hazır giyim ... -
DİNAMİK TESİS YERLEŞİM DÜZENLEME PROBLEMİNİN ÇOK ÖLÇÜTLÜ OLARAK ELE ALINMASI
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada, 2 dönemli-3 departmanlı ve 3 konumlu teorik bir Tesis Yerleşim Düzenleme Problemi(TYDP) oluşturulmuş ve bu problem öncelikle dinamik programlama yaklaşımı ile ele alınarak sadece maliyet kriterine göre optimum ... -
TIP ETİĞİ AÇISINDAN HEKİM HAKLARI
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Tıp etiği, sorunları çözmeyi amaçlar ve ana konusu insan hayatıdır. Sağlık profesyonelleri etik konular hakkında teorik olarak bilgi sahibidirler ve bu konuları pratik uygulamalarında yürütmek zorundadırlar. Genel olarak; ... -
İSMAİL HAMİ DÂNİŞMEND’DE MEDENİYET TASAVVURU VE MİLLİYET PROBLEMİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2013)Medeniyet tasavvuru ulusların yaşam tarzı ve dünyayı algılayışıyla yakından alakalıdır. Dünyaya yönelik algı, bir milletin, maddi- manevi zenginliği ve ürettiği kültürel, sanatsal değerlerle somutlaşır. Medeniyet tasavvurunun ... -
REKLAMLARDA KULLANILAN ÜNLÜ VE MARKA ARASINDAKİ UYUMUN ÜNLÜNÜN İNANILIRLIK VE ÇEKİCİLİĞİNİN TÜKETİCİNİN MARKAYA KARŞI TUTUMUNA ETKİSİ
(Bitlis Eren Üniversitesi, 2014)Bu çalıĢma, reklamlarda kullanılan ünlü ve marka arasındaki uyumun, ünlünün inanılırlık ve çekiciliğinin tüketicinin markaya karĢı tutumuna etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. AraĢtırma nicel bir araĢtırmadır. Sonuç olarak; ...